Tavaszváró tippek

Tél közepére, végére jórészt lemerülünk, mint egy elem, immunrendszerünk is legyengül, a nyirokrendszer is megtelik méreganyagokkal, vitaminraktáraink kimerülnek. Íme, néhány tanács, hogyan készítsük fel szervezetünket a tavaszra!

Frissítő ébresztő, kávé helyett

A reggeli váltófürdő segít abban, hogy eddzük keringési rendszerünket.  A meleg vizes tusolás közben a legkisebb ereink, a kapillárisok kitágulnak, majd a hideg víz hatására újra összehúzódnak. Olyan ez, mint egy nyújtó-feszítő tornagyakorlat vérellátásunk számára.

„Energiadús” reggeli

A joghurt, a zabpehely, egy banán, egy alma, egy pohár gyermekláncfű tea segít a salaktalanításban és az anyagcsere-folyamatok serkentésében. Ezenkívül elegendő energiával és idegvédő magnéziummal, B- vitaminnal látja el szervezetünket.

Vitaminokat az asztalra

A nyomelemek, ásványi anyagok, vitaminok és aminosavak ezekben a hónapokban a legfőbb segítőink. Próbáljuk úgy összeállítani étrendünket, hogy legalább a fele friss, nyers növényi összetevőkből, csirákból, magvakból, aszalt gyümölcsökből, egyharmada főtt, párolt zöldségekből, és maximum egyharmada állati eredetű alapanyagokból álljon! Léböjt formájában is feltöltődhetünk. A zöldség- és gyümölcslevek tudatos fogyasztása hasznosabb, mint az adalékokat tartalmazó tabletták, kapszulák használata.

Izzadjuk ki a téli fáradtságot!

Heti 1-2 szaunázás megvéd a fertőzésektől, remekül relaxál, csökkenti a fáradtságérzetet, segít megszabadulni a salakanyagoktól, jótékony a vér- és nyirokkeringésünkre. Pótoljuk a kiizzadt vízmennyiséget, napi 2-2,5 liter szénsavmentes vízzel tartsuk meg az egyensúlyt!

Depresszió-űző teázás

A fáradtság, elsalakosodás sokszor depressziós hangulattal is jár. Megoldást jelenthet az orbáncfű: javítja az agy anyagcsere-folyamatait, oldja a szorongást, jobb kedvre derít.

Színterápia

Bizonyos színek kedvezően hatnak kedélyállapotunkra. A vörös, a rózsaszín és a sárga aktívabbá tesz, jókedvre derít, üdít, míg a fekete, szürke és a barna színek lehangolnak, rosszkedvűvé tesznek. Hordjunk színes ruhadarabokat!

„Boldogsághormont” mozgással

A szakszerűtlen, drasztikus diéták helyett kezdjünk el rendszeresen mozogni! Gyalogoljunk, kocogjunk, kerékpározzunk, ússzunk, tornázzunk! Egyénileg vagy csoportosan! Keressük meg a nekünk megfelelő mozgásformát, mellyel méregteleníthetünk! Így segíthetünk az immunrendszerünknek a kórokozókkal szembeni harcban. Feloldja bennünk a feszültséget, feltölt energiával, felfrissít, fiatalít, fájdalmat csillapít. A legfontosabb: egészségessé tesz!